PerlisTV

IMG_7607

Haji Zil Bebai

Haji Zil Bebai

Haji Zil Bebai


Aku memang geram saja dengan JKKK kampong yang di bagi kuasa tapi tak jalankan tugas,

mana tak sakit hari masa bah baru ni rumah jiran saya ayaq masuk, bukan tahun ni saja, tahun tahun sebelum tu pun dah jadi,

bila habaq macam nak gelak depa mai tengok rumah lain, yang bah rumah lain yang mai rumah lain…


aku punya geram tak tau nak buat lagu mana, saja rakam video rumah jiran yang masuk ayaq, aku post kat fb tiba tiba benda tu jadi viral…

pihak mada pun mai turun jumpa, kami pun habaq benda yang jadi..

alhamdulillah selesai depa turun mai pebesaq sungai dan petinggi ban..

lega, kes ni bukan baru dah bertahun saya dok dengaq , ya la saya pun jarang balik kampung tapi sejak covid ni saya terperangkap kat kampong tu yang boleh dok tengok sikit masalah orang kampong…..


lepas bah pi dok sembang dengan depa masalah dok minta rumah kat kerajaan tak dapat dapat lagi, tapak dan tambun, jadi saya ni cari merata cara nak tolong,

nak pi jumpa JKKK hemmm macam dok kata la depa ni bukan buat kerja pon,

akhir nya serbu sana sini..

akhirnya dapatlah depa bantuan rumah dari KEMAS ( Jabatan Kebajikan Masyarakat ), tak kisah la mai kot mana janji dapat.


saya nak habaq saya bukan nak jadi hero kampong tapi JKKK yang dilantik tu jengok jengoklah masalah orang kampong.

kerja tu amanah jangan dok makan gaji buta sahaja..

sebenarnya banyak info dari kerajaan tak sampai kat orang kampong sebab tak dak orang mai habaq…
insyaallah saya tak janji apa tapi selagi mampu saya nk tolong orang kampong saya itu jer…

bukan nak buat nama pun…